Dowiedz się, jak i dlaczego wykluczyć z raportów określone witryny odsyłające. Przewodnik krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces ustawienia wykluczenia witryn odsyłających w Google Analytics 4.
Spis treści:
ToggleCo to jest ruch odsyłający w Google Analytics?
Ruch odsyłający to sposób na pozyskiwanie odwiedzin strony z innych witryn za pomocą linku, który przekierowuje do badanej strony internetowej. W Google Analytics możesz sprawdzić, które strony odsyłające generują ruch na Twojej stronie. Aby to zrobić, ten standardowy raport z Universal Analytics musi zostać skonfigurowany w zakładce „Eksploracje” w Google Analytics 4.
Dlaczego wykluczać witryny odsyłające?
Często na liście stron odsyłających pojawiają się strony banków lub platform płatności, przez co sprzedaże są błędnie przypisywane tym stronom. To wprowadza chaos w analizie danych na temat konwersji i zwrotu z inwestycji (ROI) według źródła ruchu.
Jak zapobiegać temu problemowi i prawidłowo przypisywać sprzedaże do odpowiednich kanałów?
Aby to osiągnąć, musisz umieścić domenę na liście domen do zignorowania w ustawieniach Google Analytics 4. Postępuj zgodnie z przewodnikiem.
Wykluczenie witryn odsyłających w usłudze Google Analytics 4
1. Zaloguj się na konto Google Analytics, przejdź do Administracja
2. W kolumnie Usługa wybierz -> Strumienie danych
3. Wybierz odpowiedni strumień danych
4. W sekcji „Tag Google”, wybierz „Skonfiguruj ustawienia tagów”
5. W sekcji „Ustawienia” rozwiń więcej opcji klikając w przycisk „pokaż wszystko”. Następnie w ustawieniach kliknij w „Lista niechcianych witryn odsyłających”
6. Wprowadź dane korzystając z poniższych wykluczonych list wyrażeń regularnych.
Jak wykluczyć bramki płatnicze w Google Analytics 4?
Użyj przygotowane wyrażenie regularne, które po wklejeniu do GA4 wykluczy najpopularniejsze bramki płatnicze.
(aliorbank.pl|banklbs.pl|bankmillennium.pl|bgzbnpparibas.pl|bosbank24.pl|bph.pl|bslegnica.pl|bsjasionka.pl|bsradzyn24.pl|bzwbk.pl|centrum24.pl|citibankonline.pl|credit-agricole.pl|deutschebank.pl|eblik.pl|eurobank.pl|getinbank.pl|ideabank.pl|ingbank.pl|inteligo.pl|ipko.pl|mbank.com.pl|mbank.pl|nestbank.pl|pbsbank.pl|pekao24.pl|pekao.com|pko.pl|pocztowy.pl|pocztowy24.pl|raiffeisenpolbank.com|t-mobilebankowe.pl|payu.com|przelewy24.pl|tpay.com|dotpay.pl|paylane.pl|paypal.com|payu.pl|platnosci.pl|skrill.com|paypo.pl|klarna.com|zen.com|hotpay.pl|imoje.pl|bluemedia.pl|bank24.bsbrodnica.pl|bs24slupca.pl|bskrotoszyn24.cui.pl|bslubaczow.pl|bslubartow24.pl|bswschowa24.pl|cloud.ideabank.pl|credit.payu.com|ebank.bskrapkowice.pl|ebank24.bslancut.pl|ecard.pl|eservice.pl|login.nestbank.pl|mastercard.pl|mtransfer.mbank.pl|nicolausbank24.pl|noblebank.pl|online.bslubaczow.pl|online.bslubichowo.com|online.bsraciborz.pl|online.lubelskibs.pl|online.rbs.lututow.pl|orangefinanse.com.pl|pekaobiznes24.pl|peopay.pl|platnosci-online.pl|plusbank24.pl|paypal.pl|sofort.com|toyotabank.pl|banknowy.pl|velobank.pl|mercedes-benz-bank.pl|millenniumbh.pl|citibank.pl|santanderconsumer.pl|sgb24.pl)
Jak wykluczyć serwisy pocztowe w Google Analytics 4?
Użyj przygotowane wyrażenie regularne, które po wklejeniu do GA4 wykluczy najpopularniejsze serwisy pocztowe.
(mail.google.com|nowy.tlen.pl|poczta.gazeta.pl|poczta.home.pl|poczta.interia.pl|poczta.nazwa.pl|poczta.o2.pl|poczta.onet.pl|poczta.superhost.pl|poczta.wp.pl|poczta.zenbox.pl|mail.proton.me|mail.yahoo.com)